diumenge, 7 de setembre del 2008

Arribada a Brussel·les

Bé, després de quasi set anys intentant aprovar les oposicions a la Comissió Europea, finalment he aterrat a la capital d'Europa. Podríem dir que el meu somni s'ha fet realitat, però donem temps al temps i a veure com va tot.
El primer que has de fer al arribar a Brussel·les és trobar un lloc on viure, jo vaig començar a buscar pis des de la Torre estant, concertant visites per quan vingués. Vaig venir un parell de dies per fer totes les visites que tenia programades però no hi va haver sort, ja que el que no era petit era massa vell o era al "rez de chaussé" a vista de tothom o en un cinquè pis sense ascensor, el fet és que vaig tornar cap a casa sense pis. No em va fer patir ja que encara tenia quasi un mes de plaç abans la data prevista per incorporar-me a la feina, el 15 de Setembre.
Uns dies més tard vaig rebre la convocatòria oficial d'incorporació a la Comissió, i quina va ser la meva sorpresa quan vaig veure la data de l'1 de Setembre, això ja em va fer patir més, tot just una setmana de temps per comprar bitllet, fer maletes, despedir-me de tothom i fer els tràmits pertinents a Brussel·les abans de començar la feina com obrir un compte al banc, tenir telèfon mòvil i sobretot buscar i trobar pis per viure, amés entremig hi havia el meu 40è aniversari, que està dit ràpid. De fet és una bona edad per començar una vida nova, nova feina, nova ciutat, nou país, nova gent i independència total.
El dijous 28 d'Agost vaig posar els peus a l'aeroport de Zaventem sense bitllet de tornada.
Tinc sort de tenir bons amics a Brussel·les que m'han permès estar a casa seva mentre no he tingut pis, però no m'agrada abusar i volia trobar allotjament el més aviat possible. Aquest cop sí, em vaig passar dos dies voltant per les diferents comunes de la capital, Etterbeek, Auderghem, Woluwe-Saint-Lambert, Bruxelles, etc i al final vaig trobar el que em convenia, un piset d'uns 60m2, comfortablement moblat, nou, modern, ben situat, tranquil i un preu just per totes les coses que inclou. Em vaig instal·lar el diumenge 31 d'Agost, a punt per començar a treballar la data prevista de l'1 de Setembre de 2008, i aquí comença una nova vida com a Agent Contractual a la Direcció General de Societat de la Informació i Mèdia al directorat d'Estratègia de Lisboa i Polítiques per la Societat de la Informació a l'unitat i2010 de la Comissió Europea.